Cartierul Chitila
– Sectorul 1 – București –
– Sectorul 1 – București –
Începuturile acestei aşezări nu se cunosc precis, dar pot fi situate în vremurile când aici se întindea renumitul Codru al Vlăsiei, aproximativ prin sec. XV. Existenţa satului Chitila este atestată documentar abia în 1892, când făcea parte din comuna Bucoveni. În timpul celui de-al doilea război mondial, în zonă se pun bazele Societăţii de Confecţii Metalice. Chitila ar mai putea fi numit leagănul aviaţiei româneşti, deoarece aici s-a înfiinţat în 1909 Complexul Aeronautic unde au fost brevetaţi primii piloţi militari români.
Numele de Chitila vine de la expresia „a se chiti”, care înseamnă a se ascunde. Se presupune că în Codrii Vlăsiei, pe teritoriul actualei așezări îşi găsiseră loc de refugiu răzvrătiţii împotriva stăpânirii de atunci. Cu timpul, „chiteala” s-a transformat în Chitila, nume pe care cartierul îl poartă şi în zilele noastre. Teritoriul a făcut parte din moşiile familiilor Brâncoveanu şi, mai târziu, Bibescu.
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU COSTESCU” | STR. AMINTIRII NR.26 |
ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 183 | STR. DUNEI NR.1 |
GRĂDINIŢA NR. 46 | STR. MARMUREI NR.13-15 |
GRĂDINIŢA NR. 97 | STR. IZLAZ NR.13 |
GRĂDINIŢA NR. 97 | STR. MINERVEI NR.33 |
PARC TEOFANA | STR. MAICA TEOFANA |
„ADALIN” | STR. ADALIN X STR. AFANATA |
„TEODOR NEAGOE” | STR. TEODOR NEAGOE |
CHITILA TRIAJ | STR. TEODOR NEAGOE |
CRRN – MODULUL PAVILIONAR DE RECUPERARE ȘI REABILITARE NEUROPSIHIATRICĂ SF. MINA | STR MINERVEI, NR. 31 |
PAROHIA ,,COSTEASCA’’ | STR. NAVIGATIEI NR. 54 |
PAROHIA SF. ANDREI CHITILA | SOS. CHITILEI NR 138 |
Astfel, copiii din cele șapte școli din Chitila, Straulești și Bucureștii Noi, trebuie să treacă pe sub Podul Constanța, pierd timp și generează trafic. Propun construcția unui învățământ de tip dual în cartier, dacă e posibil în locul autogării părăsite, care este azi dezolantă, de la capătul tramvaiului sau pe un teren din apropiere. Am analizat cu o serie de colegi din mediul universitar și preuniversitar cât și cu proiectanți și arhitecți soluția și din punct de vedere al poziționării și al fluxurilor de transport din cartier este cea mai potrivită locație. Acest liceu ar trebui să aibă specializarea matematică-informatică, dar și electrică, mecanică si industria ospitalității. Acest liceu s-ar potrivi profilului socio-economic al cartierului și ar putea deveni un model de bune practici pentru tot Bucureștiul.
În Sectorul 1 există peste 1900 de persoane cu handicap, dintre care 350 cu handicap grav, care necesită asistent personal. Părinții acestor tineri nu au unde să își lase în timpul zilei copiii pentru a merge la muncă, deși mulți ar vrea să facă asta. Primăria Sectorului 1 trebuie să construiască un centru de zi pentru persoane cu handicap, astfel încât să dea șansa părinților să muncească.
PROPUNERE | DURATA LUCRĂRILOR |
---|---|
Constructie unitate de invatamant gimaziu si liceu | 4 ani |
Crearea unui centru social de tip Caraiman (policlinica sociala) | 3 ani |
Dezvoltarea unui centru social la intersectia strazilor Marmurei x Mimozei – centru de zi | 3 ani |
Reabilitare spatiul aferent Autogara Chitila | 3 ani |